درباره ویزای روسیه

انواع ویزای روسیه:

1- ویزای مناطق ویژه روسیه:

این ویزا شامل سن‌پترزبوگ و خاور دور می‌شود. اخذ این ویزا از طریق کارگزارهای ویزای روسیه و با مراجعه به سفارت روسیه صادر می‌شود.

2- ویزای گروهی روسیه:

اخذ این ویزا از طریق کارگزارهای ویزای روسیه و با مراجعه به سفارت روسیه صادر می‌شود و تعداد 5 تا 15 نفر مسافر را شامل می‌شود.

3- ویزای گروهی روسیه زیر 5 نفر:

اخذ این ویزا از طریق کارگزارهای ویزای روسیه و با مراجعه به سفارت روسیه صادر می‌شود. مدت زمان اقامت برای این ویزا 15 روز است و داشتن دعوت‌نامه الزامی است.

4- ویزای الکترونیکی روسیه:

موارد لازم و ضروری برای اخذ ویزای روسیه:

1- کشور ایران جز کشورهای مورد تایید فدراسیون روسیه برای دریافت ویزای روسیه می‌باشد.

2- ویزای روسیه برای ورود و خروج به کشور روسیه فقط از طریق گذرگاه‌های مرزی مورد تایید روسیه معتبر است.

3- متقاضیان ویزا باید دارای یک معرف (شخص یا شرکت یا سازمان) در کشور روسیه باشند در واقع نیازی به دعوتنامه نیست. برای مقاصد توریستی باید شخص یک هتل را به عنوان محل اقامت معرفی کند و برای سایر مقاصد، متقاضی باید محل اقامت خود را معرفی کند.

4- دارندگان ویزای روسیه می‌توانند با اهداف شخصی (خصوصی)، تجاری، توریستی و شرکت در رویدادهای علمی، ورزشی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در روسیه اقامت داشته باشند برای اقامت در روسیه با دلایلی غیر از موارد ذکر شده متقاضی باید درخواست خود را به سفارت یا کنسولگری فدراسیون روسیه در کشور خود ارائه دهد.

5- دارندگان ویزای روسیه می‌توانند در کل قلمرو روسیه رفت و آمد داشته باشند به استثنای سرزمین‌ها، سازمان‌ها و تاسیساتی که برای بازدید نیاز به مجوز ویژه دارند (مطابق با قوانین فدرال).

6- ویزای روسیه یکبار ورود است و برای تمام اهدافی که در بند 4 ذکر شده در بازه 60 روز به مدت 16 روز از تاریخ صدور اعتبار دارد.

توجه: مدت اقامت در کشور روسیه 16 روز به معنای امکان اقامت برای 384 ساعت (16روز * 24ساعت) است و روزهای ورود و خروج به عنوان دو روز اقامت محسوب می‌شود.

7- تمدید ویزا تنها در شرایط زیر امکانپذیر است:

  • نیاز به درمان فوری

  • بلاهای طبیعی

8- تمدید ویزای روسیه یا مدت اقامت توسط  وزارت امور داخلی ( وزارت خارجی یا اداره امور مهاجرت) محل اقامت متقاضی صورت می‌گیرد لازم به ذکر است که متقاضی باید درخواست خود را به صورت روال معمول ( نه الکترونیکی) ارائه دهد.

9- اگر شما ویزای روسیه را به صورت لیبل در پاسپورت خود دارید می‌توانید بدون محدودیت با توجه به تاریخ اعتبار ویزا در قلمرو روسیه اقامت داشته باشید. لازم به ذکر است که ویزای معمولی قابل تمدید با ویزای الکترونیکی نیست.

10-  درخواست ویزا باید در بازه زمانی 40 تا 4 روز مانده به تاریخ سفر ارائه شود.

11- متقاضیان باید رضایت خود را برای ذخیره و پردازش و انتقال اطلاعات شخصی خود اعلام و تایید نمایند.

12- هزینه درخواست ویزا قابل استرداد و کنسلی نیست ( حتی اگر درخواست ویزا رد شود).

13- ویزای روسیه ظرف مدت 4 روز(4 روز پردازش) از تاریخ درخواست صادر می‌شود.

14- در صورتی که اطلاعات متقاضی نادرست باشد درخواست ویرایش اطلاعات برای متقاضی ارسال می‌شود و متقاضی باید ظرف مدت دو روز اطلاعات را تصیح و دوباره ارسال کند. لازم به ذکر است که پس از ارسال اطلاعات تصیح شده مدت زمان پردازش ویزا دوباره از سر گرفته می‌شود یعنی ویزا ظرف مدت 6 روز (4+2) صادر می‌شود.

15- اطلاعات تاریخ‌ها باید مطابق با پاسپورت باشد، در صورت مغایرت درخواست ویزا رد می‌شود.

16- تصویر پاسپورت باید واضح باشد و پاسپورت باید حداقل دارای 6 ماه اعتبار و دو صفحه خالی برای درج مهرهای ورود و خروج باشد.

17- تمام اعضای خانواده حتی فرزندان خردسال که همراه والدین خود سفر می‌کنند باید برای ویزا درخواست دهند و دارای ویزای منحصر به فرد باشند. لازم به ذکر است که برای کودکان زیر 6 سال هزینه‌ای برای ویزا دریافت نمی‌شود.

18- تمام اطلاعات ارائه شده باید درست باشند در غیر این صورت ممکن است درخواست ویزا رد شود.

19- تمام دارندگان ویزا برای ورود به قلمرو روسیه باید دارای بیمه مسافرتی معتبر و مورد تایید روسیه باشند.

20-  مدارک مورد نیاز برای صدور ویزای روسیه:

پست‌های دیگر