بیمه مسافرتی برای سفارت

صدور بیمه مسافرتی

بدونه بیمه مسافرتی درخواست ویزای شما 100% رد خواهد شد. پس همیشه سعی کنید بیمه‌ای که مورد تأیید سفارت یا کنسولگری مدنظر شما است انتخاب کنید.

هر ساله هزاران نفر به خارج از کشور مسافرت می کنند و در حالیکه اکثر آنان از مزایای بیمه مسافرتی بهره مند هستند، عده کمی از آنان می توانند از خدمات بیمه ای مناسب در زمان نیاز و ضرورت استفاده نمایند. بسیاری از آنها ناگزیرند هزینه های گزافی را به هنگام بروز حادثه یا بیماری در مراکز درمانی پرداخت نمایند. بیمه مسافرتی به گونه ای طراحی شده است تا به هنگام بروز حادثه در هر نقطه ای از جهان خدمات مندرج در جداول تعهدات را در کوتاهترین زمان ممکن به بیمه شده ارائه دهد.

مهمترين مزاياي بيمه نامه مسافرتي عبارتند از:

– پرداخت هزینه های پزشکی و بستری در بیمارستان در خارج از کشور
– جابجایی یا بازگرداندن بیمه شده به کشور در طول مدت سفردر صورت بروز بیماری یا وقوع حادثه
– پرداخت هزينه هاي فوريت هاي دندان پزشكي
– بازگشت اعضای بلافصل خانواده همراه بیمه شده به کشور
– بازگرداندن جسد متوفی
– مساعدت حقوقی
– سرقت و یا مفقود شدن گذرنامه، گواهینامه رانندگی و شناسنامه در خارج از کشور
– بازگردادن کودکانی که بی سرپرست مانده اند
– ارسال پیام ها و اطلاعات مراجع درمانی در مواقع اضطراری
– بازگشت اضطراری به کشور به دلیل فوت یکی از اعضای نزدیک خانواده
– خدمات مربوط به تاخیر در ورود چمدان ها
– خدمات مربوط به تأخیر در پرواز هواپیما

برای خرید بیمه مسافرتی، شما باید کپی گذرنامه، مقصد و مدت سفر خود را به شرکت بیمه ارائه دهید. قیمت بیمه مسافرتی بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله:
سن و وضعیت سلامت شخص
کشور و منطقه مقصد
مدت زمان سفر
نوع و سقف پوشش بیمه
برای مقایسه قیمت و خرید بیمه مسافرتی بدون واسطه می‌توانید از منوی بیمه مسافرتی در سایت‌ گشت‌لاین استفاده کنید.

برخی از کشورها، داشتن بیمه مسافرتی را برای ورود به خود الزامی کرده‌اند. به عنوان مثال، کشورهای حوزه شنگن، نظیر فرانسه، آلمان، گرجستان و … نیاز به داشتن بیمه مسافرتی با حداقل پوشش ۳۰ هزار یورو دارند. لذا قبل از سفر، لازم است با قوانین و شروط کشور مقصد برای بیمه مسافرتی آشنا شوید.

نکات و شرایط بیمه مسافرتی برای مسافر:

  • در کلیه شرایط اعلام بروز خسارت حداکثر ظرف مدت 10 روز (240 ساعت ) به شرکت کمک رسان (نماینده بیمه) بیمه مسافرتی در کشور مقصد الزامی می‌باشد.

  • قبل از هر گونه اقدام برای دریافت خدمات درمانی تماس با شرکت کمک رسان بیمه مسافرتی در کشور مقصد الزامی می‌باشد.

  • در صورت عدم دریافت خدمات بیمه مسافرتی شرکت کمک رسان در کشور مقصد، پرداخت خسارت در ایران، به صورت ریالی و بر مبنای نرخ تسعیر سامانه سنا در روز حادثه می‌باشد.

  • تاریخ شروع بیمه مسافرتی همزمان با خروج شخص بیمه شده از مرزهای قانونی می‌باشد و مهلت خروج از مرزهای قانونی 6 ماه پس از تاریخ صدور بیمه‌نامه می‌باشد.

  • برای بیمه نامه‌هایی که مدت بیمه‌نامه بالای 3 ماه باشد، نهایت مدت اعتبار و پوشش‌دهی در خارج از کشور 92 روز متوالی در هر سفر می‌باشد.

  • در صورت عدم دریافت ویزا بابت بیمه‌های کمتر از 6 ماه حداکثر تا 6 ماه و برای بیمه نامه‌های 6ماهه و یکساله تا یکسال می‌توانند صرفاً با مراجعه به واحد صادر کننده بیمه مسافرتی نسبت به فسخ بیمه مسافرتی اقدام نمایند.

  • * نام بیمه بیمه شده، شماره بیمه‌نامه مسافرتی و شماره تلفن تماس

  • * نوع کمک مورد درخواست و یا مشکلی که با آن مواجه است

  • * در صورتی که بیمه شده به هر دلیلی موفق به برقراری تماس یا دریافت خدمات از شرکت کمک رسان بیمه مسافرتی نگردید، می‌بایست کلیه مدارک مربوط به پرونده خود را دریافت نموده و به منظور رسیدگی به دفتر مرکزی بیمه ارائه نماید.

بیمه مسافرتی چه مواردی را پوشش می‌دهد؟

  • پرداخت هزینه بستری شدن در بیمارستان و معالجات پزشکی، به استثناء هزینه‌های زیبائی، بیماری‌های مزمن و بیماری‌هایی که شخص بیمه شده از قبل سابقه آن را داشته باشد. فرانشیز: 20-50 یورو بجز موارد اورژانسی و ناسی از حادثه و یا بستری شده در بیمارستان بیش از 24 ساعت.

  • انتقال بیمه شده به نزدیکترین مرکز درمانی در اثر حادثه و یا هماهنگی‌های لازم در جهت انتقال بیمه شده به مرکز درمانی مجهزتر، استفاده از آمبولانس هوایی و یا بازگرداندن بیمه شده به ایران در صورت نیاز.

  • پرداخت هزینه فوریت‌های دندانپزشکی، فقط هزینه‌هایی که به منظور رفع دندان درد و یا پوسیدگی دندان انجام می‌گردد. فرانشیز 20 تا 50 یورو

  • بازگرداندن متوفی به ایران در صورت فوت بیمه شده در خارج از کشور.

  • بازگرداندن یکی از اعضای بلافصل خانواده به کشور محل اقامت در صورت بستری شدن بیمه شده بیش از 10 روز.

  • پرداخت هزینه رفت و برگشت یک نفر به درخواست بیمه شده از ایران به محل بستری در صورتیکه بیمه شده بیش از 10 روز متوالی در بیمارستان بستری باشد. ( شامل بلیط رفت و برگشت هواپیما و محل اقامت ).

  • مشاوره حقوقی و پرداخت هزینه‌های دعاوی بیمه شده در صورتی که طبق قانون مدنی کشور مربوطه تحت پیگرد باشد.

  • راهنمایی و کمک ‌رسانی به بیمه شده در صورت سرقت و یا مفقود شدن مدارک مسافرتی وی.

  • پرداخت هزینه‌های بازگشت کودک زیر 15 سال بیمه شده به همراه یک سرپرست به ایران در صورت فوت یا بستری شدن بیمه شده.

  • ارسال پیام‌های فوری بیمه شده به فردی که توسط وی معرفی شده و همچنین ارائه نشانی مراکز درمانی، داروخانه‌ها، پزشکان به بیمه شده در خارج از کشور.

  • پرداخت هزینه بازگشت غیر منتظره بیمه شده به دلیل مسائل حاد پزشکی و یا فوت بستگان درجه اول و بلافصل در صورتیکه نتواند از بلیط اصلی برای بازگشت استفاده نماید. بستگان درجه اول : پدر و مادر، خواهر و برادر، بستگان بلافصل : همسر و فرزندان.

  • ارسال داروهای ضروری با تایید پزشکی به کشوری که بیمه شده در آن بستری می‌باشد.

  • تاخیر در ورود بار همراه مسافر بیمه شده: در صورتی که بار همراه بیمه شده ثبت شده باشد، هزینه ملزومات اضطراری شامل البسه و لوازم بهداشتی ضروری تا زمان بازگرداندن بار به دلیل تاخیر در ورود بار همراه وی را مشروط به آنکه شرکت هواپیمایی مربوطه عضو یاتا باشد پس از گذشت حداقل 6 ساعت تاخیر، حداکثر تا سقف مندرج در بیمه نامه پرداخت می‌گردد. در کلیه موارد، اسناد موید وقوع تاخیر که به تایید شرکت هواپیمایی رسیده باشد و نیز اصل صورتحساب‌های خرید باید منضم به درخواست خسارت بیمه شده باشد.

  • فقدان بار تحویلی به هواپیما، در صورت فقدان بار توسط شرکت هواپیمایی حامل، مابه التفاوت خسارت پرداخت شده توسط حامل و خسارت واقعی مطابق مستندات تا سقف مندرج در بیمه‌نامه برای مجموعه بار و لوازم تحویل شده به هواپیما، پرداخت می‌گردد.

  • یافتن بار و ارسال بار و ملزومات شخصی.

  • پرداخت هزینه‌هایی که در صورت تاخیر هواپیما متوجه بیمه گذار خواهد بود ( اقامت در هتل، صرف غذا) یا ارائه اصل صورتحساب و تاییدیه شرکت هواپیمایی.

  • ارسال پول نقد ( به شرط آنکه بیمه شده در طول سفر خود به خارج از کشور محل اقامت در نتیجه سرقت، مفقود شدن بار، بیماری و یا حادثه پول نقد خود را از دست بدهد و نیز مبلغ مورد درخواست بیمه شده ابتدا در ایران بصورت نقد نزد شرکت رسمی بیمه ) سپرده گذاشته شود.

  • ارسال وجه الضمان ( مشروط به اینکه مبلغ مورد درخواست بیمه شده ابتدا در ایران بصورت نقد نزد شرکت رسمی بیمه ) سپرده گذاشته شود.

  • جبران هزینه‌های اقامت در هتل ناشی از قرنطینه به دلیل بیماری. در صورتی که طبق قوانین کشور مقصد الزام به قرنطینه در بدو ورود به صورت کلی و برای تمامی مسافران از کشور خاص یا شرکت هواپیمایی خاص وجود داشته باشد پوشش بیمه مسافرتی خارج از تعهدات بیمه‌گر می‌باشد

بهترین و راحت‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای تهیه بیمه مسافرتی استفاده از خدمات بیمه مسافرتی گشت‌لاین (کارگزار رسمی بیمه مسافرتی سامان) می‌باشد.

نمونه بيمه مسافرتي صادر شده برای ویزا

بیمه مسافرتی سامان

بیشترین بیمه مسافرتی صادر شده برای کشورهای زیر می‌باشند:

  • بیمه مسافرتی برای کشورهای اتحادیه شینگن (ویزای شینگن)

  • بیمه مسافرتی برای کانادا (ویزای کانادا)

  • بیمه مسافرتی برای امارات متحده عربی (ویزای دبی)

  • بیمه مسافرتی برای کشورهای شرق آسیا (ویزای تایلند و چین و مالزی)

سوالات متداول درباره بیمه مسافرتی:

بیمه مسافرتی صادر شده برای چه مدت اعتبار دارد؟

بیمه مسافرتی صادر شده برای 6 ماه اعتبار دارد و پس از گذشت 6 ماه امکان لغو بیمه مسافرتی وجود ندارد و هیچ مبلغی مستردد نمی‌شود.

منظور از بیمه مسافرتی 30,000 یورو و 50,000 یورو چیست؟

بعضی مواقع این اصطلاح باعث درک اشتباه نسبت به مبلغ پرداختی حق صدور بیمه مسافرتی می‌شود. منظور از بیمه مسافرتی 30,000 یورو یا 50,000 یورو میزان سقف پوشش و جبران خسارتی است که شرکت بیمه باید به شما پرداخت کند می‌باشد و با هزینه‌ای که شما بابت صدور بیمه مسافرتی پرداخت می‌کنید کاملاً متفاوت است.

نحوه کنسل کردن بیمه مسافرتی چگونه است؟

کنسل کردن بیمه مسافرتی تنها از طریق نمایندگی صادر کننده بیمه مسافرتی امکانپذیر است بنابراین جهت کنسل کردن بیمه مسافرتی صادر شده باید نامه ردی یا مهر ردی در پاسپورت همراه با شماره کارت و شماره شبا حساب بانکی خود را برای ما ارسال کنید و یا شخصاً به آدرس ذیل مراجعه کنید.

ﺗﻬﺮان – ﺧﯿﺎﺑﺎن ﻣﻄﻬﺮي – ﺧﯿﺎﺑﺎن ﮐﻮه ﻧﻮر – ﺑﻦ ﺑﺴﺖ دوم – ﭘﻼك 9 – ﻃﺒﻘﻪ 6 – شرکت بیمه سامان تلفن : 88700204(21)98+

Saman Insurance Co: 6th Floor,No 9,2nd Deadend, Kooh Noor St, Motahari Ave, Tehran, Iran Tel:  +98 (21) 88700204